Schoenendoos - Reisverslag uit Cordova, Filipijnen van Elise Marcus - WaarBenJij.nu Schoenendoos - Reisverslag uit Cordova, Filipijnen van Elise Marcus - WaarBenJij.nu

Schoenendoos

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

09 Maart 2013 | Filipijnen, Cordova

Schoenendoos

Je kunt je vast nog wel de schoenendozen herinneren die je rond kerst volstopte met allerlei verschillende spulletjes. Dingen zoals tandenborstels, speelgoed en haarspulletjes die je aan een klein kindje in een derde wereld land wilde geven.

Je bent er vast op een gegeven moment mee gestopt omdat je niet wist of deze met liefde versierde schoenendoosjes wel bij jouw kindje aan komen.
Dan mag ik je nu het goede nieuws vertellen: ze komen aan, echt.

Vanmorgen rond 11 uur hoorde ik een enorm veel kinderen lachen, joelen, gillen en schreeuwen. Ik liep snel naar buiten om te kijken wat er aan de hand was. Tientallen kinderen renden over straat om het geweldige cadeau aan hun familie te laten zien. Ze hadden de schoenen dozen ontvangen.
De hele dag speelden de kinderen met hun pasgekregen speelgoed en bekeken ze uitvoerig de spulletjes van de ander.

Ik vroeg Metcie of ze hierover meer wist. Waar deze dozen vandaan kwamen bijvoorbeeld en hoe het kwam dat de kinderen uit mijn straat juist een schoenendoos hadden gekregen. Is het één schoenendoos per familie?
Helaas wist Metcie hier niets vanaf en mijn Bisaya is nog te slecht om de kinderen te vragen waar ze de schoenendoos vandaan hebben.
Dus het blijft een mysterie.
Het mysterie van de met zorg en liefde ingepakte schoenendozen...

  • 09 Maart 2013 - 14:23

    Ceciel:

    Hoi Elise,
    Wat een mooi verhaal weer, de schoenendozen die aankomen en je manier van schrijven!!
    Moeten we dan toch maar weer schoenendozen sparen?
    lieve groet
    Ceciel

  • 09 Maart 2013 - 21:11

    Marja:

    Dag lieverd, wat leuk om te lezen. Dat zal inderdaad wel een feestje zijn geweest in de straat. Kusjes, mama

  • 10 Maart 2013 - 12:17

    Maartje:

    Dat is zo cool!!! :D Ik mis je wel hoor! xxx maartje

  • 10 Maart 2013 - 22:20

    Tineke Van Heuveln:

    Hoi Elise,
    Van je moeder kreeg ik het adres van je blog. Wat kun jij leuk schrijven, echt hartstikke leuk om te lezen, informatief en je schept een prachtig sfeerbeeld.
    Ik was niet gestopt met de schoenendozen, fijn dat ik nu weet waar we het voor doen.
    Mag ik jouw hele enthousiaste stukje daarover door struren naar dse redactie van het nieuwblad van onze kerk ( waar de schoenendozen actie altijd veel aandacht krijgt) en naar de schoolkrant van je oude school "de Springschans" die doen er nl ook altijd aan mee.
    Dat laatste weet ik dan weer omdat ik bevriend ben met juf Annemarie.
    Ik ben morgen (Maandag) lekker vrij om mijn verjaardag te vieren, Martijn komt zeker en ik hoop dat Gusta ook nog puf heeft na een hele dag Delft.
    Succes daar en veel groeten, Tineke

  • 12 Maart 2013 - 17:36

    Joanne:

    Dit is zo leuk om te lezen! Heb het op de basisschool ook nog een aantal jaar gedaan die schoenendozen. Was het alweer een beetje vergeten, maar ontzettend leuk dat het nog steeds werkt! Leuk hoe je schrijft ook. Xxx liefs!

  • 14 Maart 2013 - 10:07

    Linda Stapel:

    Wat een prachtig verhaal, dat is voor mij lang geleden, ik ga kijken of ik nog wat schoenendozen heb en dit met mijn neefjes en nichtje doen,
    hou me op de hoogte heerlijk die verhalen!!
    knuffel
    Linda
    ps hier ligt weer sneeuw!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elise

Mis geen enkel verhaal uit de avonturen van Elise! Wat zullen twee maandjes vrijwilligerswerk op het prachtige eiland: Cebu deze dame brengen? Een bruin tintje? Een voldaan gevoel? Een nieuwe voorkeur voor eten? Read and find out! Veel leesplezier

Actief sinds 23 Jan. 2013
Verslag gelezen: 553
Totaal aantal bezoekers 11203

Voorgaande reizen:

07 Februari 2013 - 05 April 2013

Elise in Cebu

Landen bezocht: