Dankbaar voor Alouette - Reisverslag uit Cordova, Filipijnen van Elise Marcus - WaarBenJij.nu Dankbaar voor Alouette - Reisverslag uit Cordova, Filipijnen van Elise Marcus - WaarBenJij.nu

Dankbaar voor Alouette

Door: Elise

Blijf op de hoogte en volg Elise

13 Februari 2013 | Filipijnen, Cordova

Dankbaar voor de Allouette foundation

Gisteren was de verjaardag van Michi, mijn mentor. Michi werd 23 jaar en de ouders hadden een prachtige verassing voor haar. Om half 5 sochtends werd Michi wakker gemaakt door het geluid van zingende dankbare ouders. één vader op de gitaar en voor de rest bijna alleen maar moeders en twee kinderen.
Met kaarsen en bloemen werd ze overrompeld in haar slaap. Ze brachten brood en 'sticky rice' met hen mee en omschreven hun dankbaarheid.

Het werd mij zo duidelijk hoe belangrijk deze stichting is voor Cordova. Zonder the Alouette foundation zouden 98 kinderen niet naar school kunnen en geen activiteiten hebben. Ze zouden op jonge leeftijd werken bij hun ouders. Vis vangen, accessoires maken, bedelen en vuilnisverzamelen.
Er is nog een gevolg van de armoede gaande. Dit is een zeer serieus probleem: kinderporno via webcam.
Uit wanhoop voor geld en medicijnen worden kinderen gedwongen hun onschuld weg te geven.

De cirkel MOET doorbroken worden en dat probeert Alouette te bereiken.

Helaas is de hoofdsponsor ermee gestopt en heeft Alouette veel problemen met geld. Hopelijk vinden we snel een nieuwe sponsor, maar in deze tijd is dat maar de vraag.

Ook kinderen die hard hun best doen op school kunnen een eigen persoonlijke sponsor krijgen. Dit zijn mensen over heel de wereld die af en toe een (voor ons) klein bedrag overmaken naar de stichting voor hun sponsorkind. Onder andere Michi zorgt ervoor dat dit geld echt aan het kind wordt besteed. Zo kunnen deze kinderen mee doen aan schoolactiviteiten, wedstrijden en later kunnen sommigen zelfs gaan studeren.

Mijn droom voor deze maanden is dat ik de kinderen kan motiveren en inspireren hun droom waar te maken. En dat ik Alouette foundation kan ondersteunen in hun taak.

Liefs, Elise

• 13 Februari 2013 - 23:54

Marloes:

Lieve elise,

Heel veel plezier en succes met je geweldige werk. Ik ga je zeker volgen op je blog, je schrijft echt heel pakkend. Je bent een kanjer!

Groetjes marloes (van de overkant)

• 15 Februari 2013 - 19:49

Frank En Ina:

Lieve Elise,
    this is NOT a mission impossible.
    Veel mooie particulieren projecten hebben echt kans van slagen en zijn vaak effectiever dan de grote goede-doelen-stichtingen. We weten zo langzamerhand wat daar aan de strijkstok blijft hangen.
    En inderdaad, een kleine gift is daar vaak een heel groot gebaar.
    Je bent al aan het werven. Dat doe je goed.
    Bye, Frank en Ina